Gründercamp på skolen

Rindal skole arrangerer gründercamp fredag 13., mandag 16. og tirsdag 17. juni. Alle de 60 elevene på 8. og 9. trinn deltar.
Se bilder fra fredagen på Rindal skoles nettsider. Det er lov for folk å komme og se i skoletida mens gründercampen står på!

PROGRAM:
 
Fredag 13. juni:
08.50 Felles samling i Amfiet. Utdeling av oppgaver. Gjennomgang av kriterier. Lykke til v /Ingrid Lehn
Arbeid i grupper fram til 14.30. Lunsj 10.20-10.50. Ellers pauser ved behov.
Mandag 16. juni:
08.50 Felles samling i Amfiet. Arbeid i grupper fram til 14.30. Lunsj 10.20-10.50. Ellers pauser ved behov.
Tirsdag 17. juni:
08.50-09.30: Opprigging/klargjøring til framføring.
09.30 Framføringa starter (se oppsett side 3).
 
Dommere: Ingrid Lehn; fra Blilyst (ansv. Entreprenørskap)
Åse Vedul Moen; fra Ungt Entreprenørskap i Møre og Romsdal
Jon Ole Aspli; ordfører
Paul Haugen; næringlivet
 
De tre beste gruppene blir premiert med pengepremie.
 
Mentor: Alle gruppene har sin mentor
 
Lærere på skolen: Veiledere/oppmuntrere + at de er behjelpelig med utstyr og eventuell transport.
Tommy filmer.
 
 
 
Vurderingskriterier:
Gruppa skal skrive logg fra arbeidet fredag og mandag. Loggen skal leveres inn til Gjertrud mandag 16. juni kl.14.25. Mentor kan også skrive kommentar om arbeidet gruppa har utført. Mentor skal ha kopi av loggen.
 
Innhold i loggen:
·        Hvordan gikk arbeidet?
o   Pek på det dere er fornøyde med, og det som kunne vært gjort annerledes.
o   Var det noe som var vanskelig å få til?
o   Var det noe dere hadde problemer med underveis?
o   Hvordan gikk samarbeidet?
o   Hva var det som drev dere framover i prosessen?
o   Hvor/med hvem har dere fått hjelp underveis?
o   Annet som hadde betydning for resultatet av arbeidet, og som du vil ha med i loggen.
 
Vurderingskriterier som juryen arbeider etter:
·        Juryen skal se på loggen dere har ført
·        Kreativitet når det gjelder løsning på oppdraget
·        Vurdere sluttproduktet/ideen.
·        Er løsninga gjennomførbar?
·        Kreativitet i presentasjonen/framføringa
 
Juryen arbeider parallelt med presentasjonene/framlegga hele tirsdagen. Det er satt av tid til jurymøte før start og etter at alle er ferdige.
Juryen vurderer alle de fem punkta, og de kan sette karakter på alle vurderingskriteria (1 til 6). Snittet blir da gruppas sluttpoengsum. De kan bli nødvendig å gi karakter med tideler for å skille gruppene.
Juryen må kåre 1., 2. og 3. plass. Resten av gruppene trenger ikke å graderes, men få en kort omtale, med vektlegging på positive trekk.
Ved utdeling av premier: kort omtale av alle gruppene, med vektlegging på positive trekk. Deretter deles 3. premien ut, så 2. premien og til slutt 1. premien.