Juleavslutning med voksenopplæringa

Tirsdag kveld hadde voksenopplæringa i Rindal en trivelig juleavslutning på Øvre Rindal skole. Gjestene fikk høre litt om aktivitetene på voksenopplæringa gjennom året.

Elevene og lærerne på voksenopplæringa hadde invitert fadderne og ansatte fra kommunen, blant annet fra flyktningtjenesten, fra Frivilligsentralen og Rindal skole, til juleavslutninga. Elevene hadde laget stasjoner der de blant annet viste bilder og fortalte om noe av det de har lært på skolen, og gjennom forskjellige aktiviteter i regi av voksenopplæringa, i løpet av det siste året.

Gjestene fikk gå rundt og se på prosjektene på stasjonene og prate med elevene. Lærer Maja Bævre forteller at det er god språktrening for elevene å fortelle om det de har lært og opplevd, og å svare på spørsmål.

Eden og Isak.jpg
Anni Karlstrøm og Inger Bolme prøver seg på geometri-puslespill på Eden Shamgus Berhe og Isak Foto Merid sin stasjon. Arnt Olav Vullum, Merete Andersen, Anne Forsberg Røen og Ann Grimsmo er tilskuere.

Fitsum og Lemlem.jpg
Alle elevene har laget hvert sitt fuglebrett, forteller Fitsum Teklab Kiflom og Lemlem Grezghier Gerekidan. De har designet, tegnet og målt, tilpasset, snekkert og malt fuglebrettene selv. Noen av fuglebrettene er hengt ut på skoleområdet. Elevene har også laget fuglemat med en blanding av smult, nøtter og frø. Og de har lært litt om de forskjellige fuglene de har sett.

Mebrathom.jpg
Mebrahtom Tsaedu Atseba fortalte litt om seg selv og voksenopplæringa.

Nipa og Thongpoon Fjelle.jpg
Nipa Fjelle og Thongpoon Fjelle, her med lille Jasmina mellom seg, fortalte om merkedager i sitt eget hjemland Thailand, og i Eritrea og Somalia.

Senait og Yorusalem.jpg
Seniat Gebrehiwet Measho og Yorusalem Mesfun Mebrahtu hadde skrevet om Twilight-filmene.
 

Etter omvisningen var det Kahoot-konkurranse for alle, med premie til vinnerne. Så var det tid for julestemning med allsang og tenning av adventslys. Kvelden ble avsluttet med brus, kaffe, kaker og hyggelig prat.

Alle på voksenopplæringa.jpg
God stemning blant elevene på voksenoplæringa.