
Kurs i mediekommunikasjon
Når inspirerende og kjempedyktige foredragsholdere som Nils Heldal og Synnøve Farstad får utfolde seg fritt og komme med innspill og kommentarer får kursdeltakerne det de har forventet og vel så det. Opplegget på mediekommunikasjons-kurset var veldig praktisk lagt opp slik at deltakerne fikk sett på budskapet sitt og produktene sine med nye øyne. Fikk hjelp til å vurdere det fra et "utenforstående" perspektiv.
Media vil på mange plan være med på å bygge opp et produkt og en virksomhets omdømme. Enten det er negativt eller positivt. Ofte trenger man ekstern hjelp til å utvikle og formulere viktige budskap. Kursdeltakerne fikk gode råd og dåd i hvordan håndtere pressen og selv ta styring med det som blir sagt og skrevet. De fikk også en gjennomgang av hvilke medier som egner seg til forskjellig budskap. Tips og lure måter å bruke sosiale medier på.
Det ble en kursdag hvor man fikk god hjelp til å tenke i nye baner. Hjelp til å spissformulere et tydelig budskap. Hovedtema for dagen var å skrelle bort det som er uviktig og fokusere på det budskapet du virkelig vil ha fram. Hvordan klargjøre produktene/budskapet og spisse dem for media sine kritiske øyne. Deltakerne fikk mange gode tips i prosessen med å gjøre sakene attraktive og sørge for at media skal få øynene opp for det man har å formidle.
Nils Heldal og Synnøve Farstad la oppp til en prosess hvor alle fikk delta i alle sine produkter/budskap. Komme med kritiske og gode innspill. Videoopptak med fokus på formidlingsevne var en "skummel" del av kurset, men du verden så lærerik.