OleT

Lite klager i dalføret

Forbrukerrådet offentliggjør i dag resultatet av en undersøkelse over hvor de får sine henvendelser fra. Den viser at folk i Rindal er blant de som klager aller minst, og surndalingene ligger nesten på samme nivå! Statistikken er basert på den kontakt det er mellom forbrukerne og Forbrukerrådets ti regionkontorer spredt over hele landet.

 

I Rindal var det i snitt de tre siste åra 6,76 henvendelser pr.1000 innbyggere og er nr 423 av landets kommuner. I Surnadal var det9,43 henvendelser. Snittet i Møre og Romsdal var 13,11. Bare Sogn og Fjordane hadde lågere snitt. 

Ikke overraskende er det bilen som høster klart mest klager.

Undersøkelsen gir ikke svar på hvorfor vi klager så lite. Det er også undersøkelser som sier at vi trives godt og er fornøgde. 
 

Du kan lese mer om dette på Forbrukerrådets nettsider og på NRK Møre og Romsdal.