Ny tid for Nye Don & Bella

Etter fire år med Don & Bella tar Tor Rune Halset steget ut av parfymebransjen, og fersk eier og daglig leder Ine Holten tar over stafettpinnen i Nye Don & Bella.

I 2003 gikk Holten på kosmetologskole i Danmark, og syslet lenge med tanken om å bli både frisør og stylist. Men drømmen har vært lagt litt på is de siste årene, mens Holten har jobbet innen helsevesenet. Tidlig i år var hun klar for å prøve noe nytt, og tok kontakt med Tor Rune Halset om jobb på Don & Bella.

- Det passet meg godt. Jeg stortrives, smiler Holten.

Fra å starte med noen faste dager i butikken er hun nå eier og daglig leder. Etter eierskiftet relanseres butikken som Nye Don & Bella, men det gamle, kjente navnet vil fortsatt brukes.

- Det er et marked for butikken, og surnadalingene er flinke til å bruke oss, sier Halset.

Han tror det til dels skyldes det enorme utvalget i den kun 45 kvadratmeter store butikken, i tillegg til at Don & Bella tilbyr bli ny-dager, legging av bryllupssminke, og kyndig veiledning til kundene som kommer innom. Kundene vet at de kommer til et sted med kompetanse og kunnskap, og det skaper tillit og bygger relasjoner, fastslår Halset. Det vet også den nye eieren å verdsette.

- Det er viktig for meg å ha dyktige ansatte som bryr seg om å hjelpe folk, sier Holten.

Selv var hun på Shiseido-kurs senest i september, og flere står for tur. Merkene har "oppdateringskurs" to ganger i året, i tillegg til at representanter reiser rundt og gir veiledning og opplæring på stedet, så de ansatte vil alltid være oppdatert på nyheter og trender.

 

Vil nå ut til flere

Med et budsjett på rundt 2,5 millioner har Don & Bella drevet i pluss de to siste årene. Det krever innsats og hardt arbeid, sier Halset. Det er Holten mer enn innstilt på, i tett samarbeid med sine tre ansatte.

Etter 18 år er Halset selv ferdig i parfymebransjen og har nå begge føtter godt plantet i hotellbransjen som ny direktør på Thon Hotell Vårsøg. Halset fortsetter riktignok som styreleder og mentor for Holten, et samarbeid de begge tydelig setter pris på.

- Jeg vil beholde mye av det samme, men jeg vil også prøve å nå ut mer til de yngre, sier Holten.

Hun håper Don & Bellas nyeste merke The Balm, som kommer i november, vil slå an hos de yngre kundene - responsen på at merket snart kommer i butikken tyder i alle fall på det, forteller Holten. Samtidig vil hun jobbe mer med hudpleie til herrer - en utfordring, men en spennende sådan.

Den offisielle åpningsdagen for Nye Don & Bella er førstkommende mandag, og den store dagen markeres med flotte åpningstilbud i butikken.

Ine Holten.jpg

Gavepakkene har ankommet butikken, og Ine Holten er klar for jul.

Susanne og Anne Kari.jpg

Anne Kari Indergård får hjelp til å finne riktig foundation av Don & Bellas ferskeste ansatte, Susanne Hegdal.

Ine Holten og Tor Rune Halset 690.jpg

Kundene har for vane å se etter meg, men nå må de bare venne seg til å se etter Ine, ler Tor Rune Halset.