
Tid til å leve
Rindal har hatt ei gledelig økning av innbyggere de siste åra og jeg ser at det er interesse for å føre prosjektet ”Tid til å leve” videre, evaluere det som er gjort og samtidig utvikle det videre. Det er interessant, men for å evaluere prosjektet og gå videre må vi vite hva som har ført til økt tilflytting.
Det viktigste elementet i målrettet markedsføring er å vite hva kunden etterspør. En rimelig og effektiv måte å finne det ut på er å spørre de som har flyttet hit de siste åra. Det kan også være interessant å vite hvorfor noen har flyttet ut. Bare med å vite svaret på disse spørsmålene kan kommunen målrette ny satsing på prosjektet.
Det samme spørsmålet kunne også vært stilt til de som har investert i fritidsbolig for å ha ”Det Gode Liv” i bygda vår. Det vil være nyttig kunnskap både for kommunen og de som satser på fritidsmarkedet.
Hvis det ikke er kapasitet i kommunen har vi et utmerket verktøy i Trollheimen NæringSørvis AS til å utføre denne oppgaven.
Paul Haugen.